Zunken

Alla inlägg under juli 2009

Av Zunken - 31 juli 2009 23:53

Voff på er all hunddiggare!


Jag bara älskar att köra agility träning och det har min matte fattat för vi åker dit ganska ofta.

Min mattes syrra har två hundar som också följer med oss, för hennes äldsta hund, Sessan är jätteduktig på detta så hon visar oss hur vi ska göra sen försöker vi härma. Det går väl så där tror jag;)

Men jag får jättemycket beröm av matte så då gör jag väl rätt i alla fall:)


Voff och natti på er!


Av Zunken - 24 juli 2009 17:41

Igår kväll så busade jag med matte i mattes föräldrars säng. Vi hade jätterolig, men sen så kände jag någon doft. Det fanns något mellan madrasserna. Så jag stack ner min nos där, men jag hittade inte något. Så jag tryckte ner halva mig däremellan, och till slut så fick jag tag på det. Gissa vad det var... Det var en godis bit som mattes pappa hade tappat. Det var chocklad på den med en nöt inuti, (jag har lycats få i mig sånna innan), men matte hann ta den ifrån mig innan jag hann äta den. Då blev jag lite ledsen och stack ner däremellan igen för att leta efter fler, men jag hittade inga. Så jag fortsatte leka med matte igen.

Av Zunken - 22 juli 2009 22:01

Voff på er igen alla hunddiggare!

Det stämde! Vi for iväg till bruksis och körde agility.

Jag lyckades med hopphinder med lite övning även om jag i början bara stod där och undrade om matte blivit knäpp. Vadå hoppa när man kan springa under det.

Men sen så märkte jag att det var ju riktigt roligt att hoppa:)

Sen fick jag prova A-hindret och balansen vilket var skitkul!!! Slalom var lite mera struligt att lära sig, så vi får fortsätta att träna på det säger matte. Men Platten klarade jag hur lätt som helst!

Sen fick jag vila en stund och titta på mina kompisar som var med:)

Nu ska jag lägga mig för jag är helt slut i både kropp och hjärna.

Voff och natti på er!


Av Zunken - 22 juli 2009 21:57

Voff voff alla hunddiggare!

Hemma hos Aiko får man inte ens gå upp i sängen och där sitter Aikos matte och min matte för att blogga. Vad tråkiga dom är:( Man får väl slumra till stående med hakan i sängen i alla fall!

Men sen hör jag något viskas om agility:) får se om det kommer att ske.

Voff voff på er.

Av Zunken - 21 juli 2009 21:14

Voff alla hunddiggare!

Jag börjar förstå att Cimba inte ska komma tillbaka hem igen:(  Känns väldigt konstigt för han har alltid funnits hos mig och fostrat mig sen jag flyttade till Elina, nästan som en extra pappa;)

Min mattes mamma har startat en sida som handlar om Cimba bl.a titta in där så får ni se hur trevlig min extrapappa var, finns med bland länkar under Mattes mamma.

Här följer en bild på Cimba med mig i bakgrunden när jag var nästan nyinflyttad hos Elina.

Voff voff på er alla!



Av Zunken - 18 juli 2009 22:03

Voff alla hunddiggare!


Idag kom mattes mormor och morfar på besök från småland, vi var iväg en sväng till Center Syd allihop. Jag och min mattes mosters hund Aiko fick sitta i bilen en stund medan allihop sprang omkring i massa affärer. Men dom tyckte att Aiko och jag var så duktiga att vi fick busa och leka som belöning, det var jättekul.

Nu ska jag somna hos min matte!


Natti natti alla voffsisar!

Av Zunken - 14 juli 2009 11:33

Voff på er alla hunddiggare!


Matte har pippi på att ta kort på mig när jag sover. Vilket kan va lite störigt ibland. Det är inte så roligt att vakna av en stark blixt och kamera ljud helt plötsligt :P Matte har också börjat väcka mig tidigt. Redan kl 10! Så då är jag tvungen att försöka somna om någonstans. Oftast så väljer jag soffan, för den är mjukast. Men jag sätter in lite bilder på mig som matte tagit när jag sover.


Av Zunken - 13 juli 2009 22:37

Voff på er alla hunddiggare!

Så nu har man varit på marknad också. Hjälp vad ben man såg överallt. Och utskälld blev jag av samma hundar hela tiden, tre st amerikanska cocker som var väldigt bitska, jag hoppade bara undan. Då fick jag beröm utav matte, men jag tyckte det var självklart att inte ödsla tid och kraft på sådana dumma saker. Sen försökte jag smila in mig hos en dam vi mötte, men hon slet undan händerna och kallade mig för "dumma hund-fan", jag fattade inget!!!

På bilderna som följer så ser ni både när jag tigger och får smaka av maten som matte och familjen åt, mattes pappa är extra svag för mig=)  och när jag låg där och sniffade i lugn och ro så kom plötsligt en tallrik flygande, snabbt som bara den så började jag slicka på den, då ville inte matte ha tillbaka den=) mums!!!!

Sen söker jag lite trygghet i mattes knä, för det var lite halvläskigt med allt folk som fanns överallt. Och från hennes knä kunde man spana in läget.

Sista bilden är när vi stannade nere vid havet och lyssnade på indianmusik det tyckte alla så mycket om att dom började klappa i händerna sa matte, men jag trodde att det var mig dom klappade åt=)

Nu är jag helt utpumpad och ska lägga mig och sova.

Voff voff på er och sov så gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards