Zunken

Alla inlägg under mars 2010

Av Zunken - 21 mars 2010 15:31

Voff på er alla hunddiggare!


Sorry att jag inte bloggat på länge, men det finns något i datavärlden som heter facebook (vilket även min bror Jansson upptäckt) som tar min mattes hela liv i anspråk. Så datorn ser jag inte en skymt av :-(

Men nu har jag knyckt datorn o lämnar inte tillbaka den förrän det här är klart ;))))

Jag har mycket att berätta för er sen sist jag satt här o skrev. Hoppas ni orkar se alla bilder o läsa texten, annars får ni dela upp det på fler dagar ;)


I Februari månad så var vi o hälsade på Dugald o Livia (o det har vi gjort i mars månad också men matte tog bilder i februari).

Det är en häftig känsla att springa ifrån o finta bort en så stor hund som Dugald :)))

Klara färdiga gå!

  

Du kan inte ta mig.......

  

..........jag fintar bort dig...........

  

...................när jag gömmer mig här bakom så kan du inte nå mig.......

  

Det här var en jätterolig stund. Men när jag kom hem så var jag sååååå trött så jag somnade, helt utslagen.

    


Sen har matte tagit bilder på promenader vi gått tillsammans med Zizo o mattes mamma. Matte påstår att hon fått nästan bara rumpbilder på mig ;) Förstår inte alls vad hon menar, varför ska man stå still på promenader när man kan springa som en skållad råtta :)))))

      

Men hon fick ganska många bilder på mig framifrån också, så det så!!

              

Att leka med pinnar är jättekul :)))

          

Skit, jag tappade pinnen!!

  

Här luktade det så gott så jag släppte allt.....

      


Zizo var ju med så vi gjorde ett race i skogen också....

    

Sen ropade matte o då kom vi springande...........

      

Zizo han gick bedvid sin matte o busade.................

      

..............då tyckte min matte att jag skulle gå bedvid henne så jag sprang dit o gick fint jämte henne :)

      

Måste avsluta detta långa inlägg o visa vad fint matte gjort på väggarna i vårt rum........................

      

..................sen har matte lärt mig ett trick som hon ville att jag skulle visa, nämligen att hålla saker i munnen.

  

Så säger matte att jag ska göra det så gör jag snällt det ;)))


Detta var en snabb genomgång hur jag haft det den sista tiden. Hoppas inte det dröjer så här länge till nästa gång. Måste nu lämna tillbaka datorn innan matte blir orolig att jag tagit sönder den :))))


Voff voff på er tills vi hörs igen!

Ovido - Quiz & Flashcards