Zunken

Alla inlägg under september 2009

Av Zunken - 26 september 2009 19:36

Voff på er alla hunddiggare!


Idag på förmiddagen så frågade matte om vi skulle åka bil!! Gissa om jag blev glad, för jag älskar verkligen att göra det =) Oavsett vart vi åker så är det jättekul att åka iväg på nägot. Det är t.om roligt att följa med och lämna och hämta matte på hennes skola =)

Idag så åkte vi till en stad som matte sa hette Malmö. Dom gav mig och Zizo varsitt grisöra och sen fick vi tugga på det medan matte och hennes föräldrar och brorsa gick in i en jättestor affär som hette Ikea, eller nåt. Men jag brydde mig inte var dom gick för jag var ju så koncentrerad på mitt grisöra =) Efter att jag tuggat och svalt mitt grisöra så somnade jag till en stund, och blev sen väckt av att matte öppnade bagageluckan. Hon kan konsten att vara lite brutal i att väcka mig ;) Men det gör inget för jag blir så glad när hon dyker uppGlad

Sen skulle killarna gå in på Biltema en sväng så då tog matte och hennes mamma med mig och Zizo en sväng i ett skogsparti. Gissa om jag hade spring i benen ;) Så matte busade av mig ordentligt, eller var det kanske tvärtom ;)

Efter allt busande så ville matte prova att ta några kort på mig helt stillastående. Ja, ni får själva bedöma om hon lyckades ;)

      

Jag lyckades nog stå ganska så still i alla fall, för matte verkade så nöjd efteråt :)

Nej nu ska jag hjälpa matte att packa upp en massa saker hon köpte på Ikea.


Voff voff på er!

Av Zunken - 19 september 2009 11:40

Voff på er alla hunddiggare=)


Vill först bara visa vilka fina skogar vi har där jag bor, där jaag bara älskar att springa omkring =)

    

Men en sak jag har lite svårare för det är när matte bestämmer att när vi komer till skogen och hon hittar ett jättefint ställe, då ska jag sitta still och titta fint in i något hon kallar kamera.........

  

......det är väl okej med en eller kanske två bilder..........

  

...........men sen vill jag bort dit det verkar hända roliga saker ;)

  

Som att hitta pinnar och tugga på..........

  

.......eller att busa med min bästis Diesel................

  

.........men det är klart att om matte bjuder på något gott.............

  

...................då kan jag väl vara med på några fler bilder.............

    

Måste bara visa den sitt-stil som bara en whippet kan göra, kolla mina ben!!!! Coolt va´?

  

Sen måste jag bara avsluta med att visa en teckning min matte gjort som jag är väldigt stolt över, för jag finns ju med där Cool

  

Snygg va´?

Nej nu måste jag sluta för vi ska iväg en sväng.


Voff voff på er!

Av Zunken - 12 september 2009 13:52

Voff på er alla hunddiggare!


Måste bara berätta att här har det varit väldigt lugnt ett tag för min matte har stukat sin fot ganska så ordentligt, så hon har t.o.m hoppat runt på något hon kallar kryckor. Jag fattar inget av det som händer, men våra dagliga promenader har varit väldigt korta. Men jag ser ju att hon har ont, så jag finner mig i detta också. Men idag kunde hon stödja tillräckligt mycket på foten så vi kunde gå till ett skogsområde som ligger väldigt nära vårt hus. Och gissa om jag fick fart i skogen, matte fick inte en enda vettig bild förutom när jag blev lockad med godis och jag satte mig fint bredvid henne =)

  

Men snart fick jag syn på något annat............

  

...........åååååååh det är en god pinne jag kan sno åt mig........

  

.......och vips var jag borta igen Tungan ute

Hoppas alla ni andra hundar får er en härlig dag i skogen idag eftersom det är ett superskönt väder idag.


Voff voff på er tills vi hörs igen!


Av Zunken - 6 september 2009 19:00

Voff på er alla hunddiggare!


Nu ska jag berätta om vilken häftig dag jag haft idag. Som ni kanske minns från igår så övade matte lite agility med mig. Och det var inför denna dagen, matte kallar det för "Fritidsfestival" vad nu det betyder......?

Men vi gjorde oss i ordning på förmiddagen, matte packade ner vattenflaska och vattenskål och massa godis.......måste hon ta så lång tid på sig!!!


.......till slut kom vi äntligen iväg.

När vi kom fram så var vi med i en hundparad där massa hundar visades upp och någon talade om vad vi var för ras och varför vi avlats fram. Och det vet man ju att vi whippet avlats fram för att springa skitfort!!!

Efter hundparaden så var det lite paus så då passade jag på att vila lite hos matte......


.......efter denna viloperiod så var det dags för att visa upp agility!!!


.....jag har aldrig gjort detta inför folk innan, så gissa om jag blev glad och fick fnatt ;) Jag hoppade hinder där inga hinder fanns och sprang förbi en del hinder, men jag hade kul i alla fall. Och plötsligt fick jag syn på en man som satt på marken med en kamera så jag ville ju bara hälsa på honom, för det var väl därför han satt där, eller???

Efter vår agility-uppvisning så var det rallylydnad och lite annat som jag bara satt och tittade på.

Nu är jag jättetrött men nöjd =)


Voff voff på er tills vi hörs igen!


Av Zunken - 5 september 2009 19:52

Voff på er alla hunddiggare!


Ikväll så övade jag lite agility med matte ;)

Dessutom fick jag vara föredöme för Zizo, den lille plutten :)

Han vågade knappt gå in i tunneln och då ställer man ju givitvis upp och visar hur man ska göra. Så efter några lyckade uppvisningar så vågade han också springa igenom =)

Sen blev det slalomträning, för det ville matte att vi skulle öva på inför morgondagen. Då ska vi ha lite uppvisning här i Höör på fritidsfestivalen. Först blir det en hundparad där vi ska visa upp oss och dom ska berätta vad vi är för raser och varför vi avlats fram. Sen efter ytterligare en stund så ska vi visa upp agility. Matte är jättenervös, men det behöver hon ju inte vara för jag visar gärna upp vad jag kan, även om det kanske inte blir i den ordning matte vill ;)

Så nu måste jag vila mig och torka till efter den regniga övningen =)


Voff voff på er!

Ovido - Quiz & Flashcards