Zunken

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

LICENSEN KLARAD !!!!!!!!!!

Av Zunken - 18 oktober 2009 22:36

Voff på er alla hunddiggare!


Jag lovad ju att återkomma och tala om hur det gick med min licens i LC :)


Vi startade hemifrån vid 8-tiden. Matte med familj hade packat ordning på fika med kaffe, varm oboy, mackor och något dom kallar för choklad (som jag aldrig får smaka för att det är farligt för mig, säger matte, men jag tror hon vill behålla allt för sig själv), en massa godis till mig och Zizo, mina tävlingskläder, ett varmt täcke till mig och mycket annat.

När vi sen kom fram skulle det anmälas att vi var där och lämnas in pappret på vilka licenslopp jag gjort tidigare. Sen lottades det ut vilken start man fick. Jag startade med någon annan (kommer inte ihåg namnet på min springkompis) som par nr 10.

Sen var man redo och satt spänt och väntade när andra sprang.......

  

................men till slut så var det vår tur. Matte gick med mig med bestämda steg, det var faktiskt första gången som hon startade mig.........................

  

.....................men hon hade fått goda råd av snälla Elin och goda hälsningar från gammelmatte ;)

Sen när vi var redo var det någon som smällde till matte på ryggen och skrek något konstigt som jag inte hade tid att lyssna på...........................

  

....................för trasan hade ju redan stuckit iväg. Mattes pappa försökte fånga mig på bild under loppet, så här bra gick det ;)......................

  

..................är man snabb så är man. Men han lyckades få mig på bild när jag tagit död på den där trasan som retat mig så länge över fältet.

  

Men säg den glädje som varar länge, för matte kom fram och tog mig därifrån :(

  

Men efter loppet så kom en man fram och berättade att jag klarat min licens och då blev både matte och jag jätteglada :)

  

Sen tittade vi på när Gucci och Poppins skulle springa med snälla Elin :)

        

När sen alla lopp var klara så fick vi veta att jag och alla tjejer skulle få springa ett lopp till fast på andra banan. Så det var bara att sätta sig på sig tävlingskläder och munkorg igen....................

    

...................jag var verkligen beredd att ge mig iväg..................

  

.................så till slut var vi vid starten igen:)......................

  

............om igen skulle någon slå på matte och skrika konstigt...................

  

................och när man väl fångat den tokiga trasan så kommer matte och förstör glädjen.

  

Sen blev det en evig väntan på resultat och prisutdelning.

        

Både jag, Poppins och Gucci gjorde bra ifrån oss men inte så att vi fick något pris tyvärr.

(Jag var nr 56 på listan)

  

Men vi har haft en skitkul dag=)

Tack alla ni som trott på mig och hållit era tassar för mig =)

Och TACK Elin för all god hjälp under dagen :)


Nu ska jag gå och knoppa in för jag är jättetrött.


Voff voff på er tills vi hörs eller syns!


 
 
Moster med Aiko

Moster med Aiko

19 oktober 2009 09:34

Fy vad kul de ser ut :P Måste följa med nästa gång på LC, har aldrig sett något sånt förr ;)
GRATTIS iaf så ses vi nästa vecka :D Aiko längtar efter sin bögkompis ;P

Kramar från lillan till lillan

http://www.aikopaiko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Zunken

19 oktober 2009 10:32

Haha bögkompis... :P Ja har saknat Aiko mycke :) kul att vi äntligen ska få träffas igen :) Vi kommer nog åka på många fler lour corsing o ni får mer än gärna följa me :)
Kramiz från Zunken till lillan :P

 
Lija

Lija

25 oktober 2009 14:21

Stort grattis till licensen. Nu ska bara den långa vintern gå fort så vi får ut o tävla på fälten. Vi ses då.

voff från Lilja

http://liljawhatever.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zunken - 13 juli 2010 12:00

Voff på er alla hunddiggare! Äntligen har matte slutat nian (den 11:e juni) och nu slipper jag står utanför skolan och vänta på henne :) Så nu är matte hemma nästan varje dag istället, vilket jag älskar :) Får då kan man vara ute i skogen och ...

Av Zunken - 10 maj 2010 23:06

Voff på er alla hunddiggare!   Tänk er att Zunken i egen hög person har ljugit för er allihop    Fy på mig!!! Jag lovade att det inte skulle dröja så länge tills jag skrev här igen, men det gjorde det minnsann!!! Så nu får jag verkligen skärpa ...

Av Zunken - 21 mars 2010 15:31

Voff på er alla hunddiggare!   Sorry att jag inte bloggat på länge, men det finns något i datavärlden som heter facebook (vilket även min bror Jansson upptäckt) som tar min mattes hela liv i anspråk. Så datorn ser jag inte en skymt av :-( Men n...

Av Zunken - 7 januari 2010 20:31

Voff på er alla hunddiggare! Här hemma finns det inte så mycket att göra så det ända jag kan göra är att sova    Här sover jag innanför mattes mammas kofta som är sååå mjuk och gosig    Helt plötsligt säger matte något om att gå ut. Då v...

Av Zunken - 2 januari 2010 19:17

Voff på er alla hunddiggare!   Nu ska jag berätta om värsta dagen i mitt liv =( Min bästis................      o jag skulle ut för en kisserunda på något som kallas nyårsafton o klockan var kvart i 12 på natten. Alla i familjen följde med ...

Ovido - Quiz & Flashcards