Zunken

Alla inlägg under augusti 2009

Av Zunken - 29 augusti 2009 21:57

Voff på er alla hunddiggare!


Nu äntligen har jag fått den nya kompisen som alla tjatat om hela tiden men som jag aldrig sett skymten av!

Dom har sagt att det ska bli en stor hund, men det tror jag inte på för han var så liten ;) Dom försöker nog säga så för att jag ska ta det lugnt med honom och ha lite respekt för honom ;) men tji fick dom. För dom kom hem med en liten valp som faktiskt var mindre än mig=)

Rasen kallas för Borzoi och hans namn är Zizo. Men vi får väl se vem som har rätt om storleken ;)

 Måste iväg och leka lite med honom innan sängdags:)


Voff voff på er!

Av Zunken - 29 augusti 2009 21:45

Voff på er alla hunddiggare!


Måste bara berätta om min nya bästis. Min matte brukar gå ut och gå med mig och ta med en kompis till, nämligen en jämthund som heter Buster. Visst är han lik en varg?

Det känns tryggt att ha med honom i skogen för många undrar vad det är för hund som liknar en varg=)

Men vi har jättekul och trivs jättebra ihop ;)


Voff voff på er för denna gången.

Av Zunken - 20 augusti 2009 23:30

Voff igen alla hunddiggare!


Jag glömde berätta en sak som också hände idag. Alla tjatar i sina bloggar om glass hit och dit. Det har man väl ätit i massor men har aldrig haft bildbevis på det, så nu kommer det=)

Jag var med mattes föräldrar på jobbet eftersom min matte börjat det där som hon kallar skola nu igen=(  Men det går minsann ingen nöd på mig säger matte och hon har nog rätt trots allt. Först låg jag och lapade sol medan dom andra jobbade, om ni visste vad trött man blir av att se andra jobba och vad varm man blir. Så föräldrarna tyckte jag behövde något att svalka av mig med så dom köpte glass=) Och gissa om jag åt fort! Det var lika gott som förra gången jag åt det, som tur var ;)


Voff voff igen!

Av Zunken - 20 augusti 2009 23:11

Voff på er alla hunddiggare!


Måste bara berätta om min dag. Jag låg i godan ro och sov min skönhetssömn när jag tyckte matte sa något om att gå ut, men trodde det var en dröm. Sen hörde jag det igen då vaknade jag till ordentligt och förstod att det jag hört stämde=)  Vi skulle åka en sväng till Malmö för mattes föräldrar skulle köpa en sak, så då hänger man självklart med;)

När vi kom fram så tog jag och matte en promenad medan dom handlade. Och där dök dom upp, dom konstiga varelserna. Dom var små, lite gråbruna och dom hoppade på ett konstigt sätt. Jag försökte härma dom men jag blev bara stående på mina bakben utan att lyckas hoppa iväg. Hur gör dom????  Efter ett tag så hoppade dom iväg för dom tyckte nog inte om mig, men jag stod och lyssnade efter dom en lång stund, men insåg sen att dom hade försvunnit för gott=(

Förresten berättade matte för mig sen att det var två stycken harar jag hade sett. Det hade jag aldrig kommit på själv.


Voff voff för den här gången.

Av Zunken - 18 augusti 2009 23:41

Voff på er all hunddiggare!


Ville bara berätta att idag gjorde jag det jag gillar så mycket, nämligen tränade agility med mina kompisar=)

Denna gången var inte bara Sessan och Diesel med utan även Laban, Diva och Cito. Och vi hade jättekul. Jag tyckte Diva var så söt, för hon hade precis blivit frisserad av sin matte, så jag var bara tvungen att ta med en bild på henne. Annars hann jag inte med att ta så mycket bilder för har man roligt så vill man inte avbryta för att ta kort, om ni förstår vad jag menar ;)

Jag börjar få väldigt bra kläm på det där med slalomen nu, så då blir det ännnu mera roligt=)

Och efteråt är man så trött och nöjd:)


Voff voff på er!


Av Zunken - 14 augusti 2009 22:43

Voff på er alla hunddiggare!


I tisdags eftermiddag så körde en bil in på gården och när matte släppte ut mig så tyckte jag att jag kände igen bilen, men skällde till en exta gång ifall jag hade fel;)  Men upptäckte genast att jag hade rätt: GAMMELMATTE MED ALLA ROLIGA KOMPISAR KOM PÅ BESÖK!!!!


Gissa om vi sprang omkring och hade jättekul=) Hon hade dessutom med sig min brorsa som jag aldrig träffat, Jansson. Jag har bara varit inne på hans bloggsida och tittat men aldrig träffat honom live, och det var kul kan ni tro!!!  Vi busade som galningar för vi hade ju mycket förlorad tid att ta igen.


Poppins älskade vår pool så hon hoppade i med stor glädje och hon kunde göra något jag kämpar för att lära mig, nämligen att ta mig upp igen på egen hand. Jag försökte se och lära hur hon gjorde, ska se om jag kommer ihåg det nästa gång jag ska bada;)


Musli försökte smila in sig hos alla människor, hon satt hos Liisa på trappan och hon gosade även med min mattes pappa, Keijo. Hon tyckte nog att det var mysigt för hon stod där en stund:)


Vi tre syskon som var tillsammans, jag, Jansson och Musli, passade på att busa så mycket vi kunde. Matte sa att hon ville ta kort på oss tillsammans. Men att be glada Whippar att stå still är dömt att misslyckas;)


Efter ett tag så kom även Janssons matte och husse på besök, hon försökte också ta bilder på oss. Hon lyckades med några bilder såg jag på Janssons blogg, men jag tror att hon också fick några suddiga bilder;)


Milton tyckte om att toka sig genom att stå med rumpan i vädret och sen började han rulla sig runt i gräset, undrar varför??? Får fråga honom nästa gång!


Gammelmatte visade att hon kunde göra mass-konster med sina hundar, konstigt att dom inte krockade med varandra =)


När dom sen skulle åka härifrån så föll jag ihop i soffan och sov som en stock, var helt slut men gissa om jag drömde roliga drömmar=)


Voff voff på er.

Av Zunken - 10 augusti 2009 20:11

Voff på er alla hunddiggare!


Så har det då varit marknad i Höör i helgen. Min kompis Sessan var med på agility-uppvisning. Hon var så lycklig så hon ville smaila in sig hos publiken, så istället för slalom så tog hon en sväng bland några pensionärer som blev väldigt glada:)

Sen så köpte matte massa godis till mig, bla grisknorrar. Och när matte gick där och tittade vid stånden så gick det lite hål på påsen och en av knorrarna stack ut, så jag gick jättefint bredvid matte och smaskade på godiset;) Undrar varför så många skrattade när dom gick förbi oss????

Eftersom det var så varmt så åkte vi ner till sjön på eftermiddan och badade tillsammans med Sessan och Diesel, där vi fick jaga boll i vattnet tills vi blev så trötta och frusna att vi bara stod och skakade, så då tyckte matte och dom andra människorna att det var dags att åka hem:(  fast jag tyckte vi gott kunde hållit på en stund till!


Voff voff på er för denna gången.


Av Zunken - 1 augusti 2009 20:59

Voff på er igen alla hunddiggare!

Min mattes mamma köpte en present till mig, nämligen en tunnel och en massa pinnar, jag tror dom kallas blompinnar, men vi kallar dom för slalompinnar så klart:)

Så nu kan vi bygga egen agilitybana i trädgården vilket är "skitkul" tycker jag;)

 Så nu har jag inte tid att skriva mer utan ska ut och prova lite till:)


Voff voff på er!

Ovido - Quiz & Flashcards