Zunken

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Värsta dagen i mitt hundliv =(

Av Zunken - 2 januari 2010 19:17

Voff på er alla hunddiggare!


Nu ska jag berätta om värsta dagen i mitt liv =(

Min bästis................

   

 o jag skulle ut för en kisserunda på något som kallas nyårsafton o klockan var kvart i 12 på natten. Alla i familjen följde med ut, för dom sa något om att dom inte visste vad som skulle hända Zizo när dom andra människorna ute skulle börja smälla....jag fattade inte vad dom menade, men det var kul att alla följde med :) När vi kom  ut så började jag o Zizo att busa precis som vanligt, men sen slutade vi busa en kort stund. Då märkte vi att det small mycket omkring oss, men jag tyckte inte det var så märkvärdigt men Zizo blev jätterädd :( Så han smet iväg mot grannens hus o sen försvann han helt o hållet.

Vi letade o letade i alla skogar häromkring i flera timmar i 10-12 minusgrader. Även om matte klädde på mig mycket så frös jag efter en stund. Så jag o matte fick hålla oss i närheten av vårt hus och hålla utkik om Zizo skulle komma tillbaka eller om han gömde sig i närheten. Och då kunde jag samtidigt gå in o värma mig regelbundet, för det var  "svinkallt" ute :(

Timmarna gick o till slut blev det ljusare ute o temperaturen blev varmare, så jag o matte o mattes pappa stack iväg i skogarna igen. Vi gick o gick o gick.......o ibland så fick matte eller hennes pappa bära mig över vissa stockar som jag inte kunde ta mig över för egen maskin. När vi vandrat i 2,5 tim ungefär så får vi syn på färska blodspår i snön o jag känner genast igen doften av min kompis :) Vi följer spåret en stund när jag plösligt hör något bakom ryggen, jag hoppar upp i luften jämfota o vänder mig om. Då reagerar matte o hennes pappa o tittar bakåt också, och där står Zizo =) =) =) Gissa om jag blev glad, hade ju saknat honom hela natten.

Han hade vandrat omkring i skogarna i 10,5 tim utan att vila någon gång för hans trampdynor var helt uppskavda o såriga.

Så mattes mamma har pysslat om honom och jag har varit vid hans sida hela tiden.

    

Nu längtar jag efter dom lekstunder vi haft och att få uppleva dom igen.........

  

Så denna blogg vill jag tillägna min bästa kompis Zizo <3  Och även slå ett slag för att förbjuda dessa äckliga smällare som skrämmer så många djur!!!!!!


Min mattes syrra o hennes kille kom på besök idag o hade med sig varsitt gott tuggben till mig o Zizo =) Det var jättegott :)  TACK Liisa o André <3


Nu måste jag springa tillbaka till honom o se att han mår bra=)


Voff voff på er tills vi hörs igen!

 
 
Moster och Aiko

Moster och Aiko

5 januari 2010 16:03

Duktiga Zunken som inte gav upp utan hittade Zizo till slut :) Tur att de har varandra! Du är en hjälte Zunken :D:D:D
Stor kram från familjen Hellsten-två och fyrbenta ;)

http://www.aikopaiko.bloggagratis.se

 
Abbe

Abbe

5 januari 2010 16:53

Jag förstår Zizo att han sprang iväg. Det skulle jag också göra om jag hade möjligheten när vi är ute och går och raketerna smäller av. Tur att du är stabil iaf Zunken ;)

http://abbes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zunken - 13 juli 2010 12:00

Voff på er alla hunddiggare! Äntligen har matte slutat nian (den 11:e juni) och nu slipper jag står utanför skolan och vänta på henne :) Så nu är matte hemma nästan varje dag istället, vilket jag älskar :) Får då kan man vara ute i skogen och ...

Av Zunken - 10 maj 2010 23:06

Voff på er alla hunddiggare!   Tänk er att Zunken i egen hög person har ljugit för er allihop    Fy på mig!!! Jag lovade att det inte skulle dröja så länge tills jag skrev här igen, men det gjorde det minnsann!!! Så nu får jag verkligen skärpa ...

Av Zunken - 21 mars 2010 15:31

Voff på er alla hunddiggare!   Sorry att jag inte bloggat på länge, men det finns något i datavärlden som heter facebook (vilket även min bror Jansson upptäckt) som tar min mattes hela liv i anspråk. Så datorn ser jag inte en skymt av :-( Men n...

Av Zunken - 7 januari 2010 20:31

Voff på er alla hunddiggare! Här hemma finns det inte så mycket att göra så det ända jag kan göra är att sova    Här sover jag innanför mattes mammas kofta som är sååå mjuk och gosig    Helt plötsligt säger matte något om att gå ut. Då v...

Av Zunken - 28 december 2009 22:52

Voff på er alla hunddiggare!   Måste bara berätta om vad jag har varit med om i julhelgen =)   Vi sattte oss i bilen o jag trodde att vi bara skulle åka en kort bit som vanligt, men ack vad jag bedrog mig :( Vi åkte o åkte o åkte o åkte.........

Ovido - Quiz & Flashcards